Breaking Dawn Part 2

Den sista filmen i The Twilight Saga.
Bella är vampyr, hon och Edward blir föräldrar, vilket leder till att Voltouri är efter dem,


Spoiler alert!! wooah!!
Först och främst vill jag säga, varför i helvette kan de inte använda en riktig bebis och unge?!
Man kunde se den animerade bebisen i part 1 och jag hoppades att de skulle byta ut den mot en riktig, men fan heller. Fyfan vilken overklig bebis, och de slutade inte med det förns hon inte växte något mer i filmen. Så onödigt, och så dåligt gjort.

Filmen håller sig i samma nivå som Part 1, jag vet att "filmiskt" sett är den helt värdelös men jag kan inte hjälpa att tycka om den, antagligen för att jag gillar böckerna så mycket.

Kristen Stewarts skådespeleri är inte det bästa, vilken chock.. Var i vissa scener som jag kunde tycka det blev pinsamt för det var så dåligt.
Sen fanns det både dåligt skådespeleri och bra, ni vet nog själv vilka det är som har gjort ett bra jobb i de tidigare filmerna!
Dock så var det två nya, Vladimir och Stefan tror jag de hette, de var hemskt dåliga, speciellt han som hette Vladimir..

Sen alltså sminket? Vad hände?
Det första jag tänkte var; Vilka långa lösögonfransar hon har.
Sen så tycker jag att de sminkar killarna så konstigt, vampyrkillarna alltså. Det ser lixom ut som om att de har 20 lager med puder, ser bara konstigt ut och som att de ska spricka när som helst.

Jag har ju som sagt läst böckerna innan, förutom den sista halvan i den sista boken. Så jag hade alltså ingen aning om vad jag skulle förvänta mig i filmen. Så jag tyckte det var väldigt kul att den var en sån twist i slutet, samtidigt som det blev tråkigt eftersom det inte hände något. Ni förstår vad jag menar när ni sett den.

Tror det bara blev negativa åsikter om denna filmen. Men jag gillar den ändå!
5/10
 

Kommentarer
Lina säger:

Jag vågade inte läsa allt, men säg att du skämtar när du säger att de har en animerad unge? Hur jävla dumma i huvudet får filmskaparna bli? Hur många mammor hade inte vilat ha sin unge med i Twilight sagan och tjäna sig en kosing, de hade inte ens brytt sig om ungen hade fått bära tonvis med smink.

Svar: De har ju en skådespelare som gör ungen, så de har väll blandat animation med henne förutom där i de sista (du kommer märka det när du själv ser filmen när det är 100% äkta). Men när hon är bebis är hon helt animerad.Exakt så tänkte jag också, borde finnas miljontals med föräldrar som vill tjäna lite extra cash på att kasta in sin unge i en Twilight film!
Jag kan heller inte förstå hur de tänkte, stooooooooooor miss av produktionen och jag förstår inte hur de kan göra något sånt i en sån stor film, inte direkt så att de hade en låg budget så att de inte skulle haft råd att ha med en riktig bebis.
Nej, jag kan verkligen inte förstå hur de tänkte där!
erika

2012-11-16 | 02:31:35
Bloggadress: http://afreaklikeme.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback