Fantastic 4

Fantastic 4 är ett fartfyllt äventyr om hur en olycka på en rymdfarkost förändrar livet för fyra astronauter. De får superkrafter som de snabbt - om än inte helt problemfritt - lär sig hantera och blir tillsammans det fantastiska superhjälteteamet FANTASTIC FOUR. Teamet består av Reed Richards/Mr. Fantastic, som kan förlänga sin kropp; Susan Storm/Invisible woman, som kan bli osynlig; kaxige Johnny Storm/Human torch, som kan förvandla sig själv till eld och Ben Grimm/The Thing, en deformerad man med övermänskliga krafter. Tillsammans tar FANTASTIC FOUR New York med storm då de kämpar för att skydda stadens medborgare mot ondska.
 


Denna film failar redan i beskrivningen av handlingen; är ett fartfyllt äventyr.. NEJ! Det är de då inte. Satt uttråkad redan efter ca 5min
Sen så är jag faktikst ganska trött på alla superhjältar hit och dit (förutom batman då) så var väll kanske inte den bästa tidpunkten att se filmen.
Men jag trodde faktiskt att den skulle vara bra eftersom det är vad jag hört från vänner, men icke!
Först och främst tyckte jag den var urtöntig och förtjänar inte att vara Marvel.
Jag kan inte förstå hur Jessica Alba blivit så framgångsrik för hon är totalt värdelös, och jag tycker inte hon är så himla snygg som alla andra verkar tycka med då är jag heller inte kille så skyller på det.
Men jag tyckte bara denna film var töntig och jag var fruktansvärt uttråkat när jag kollade på filmen så missade säkert vissa saker så jag hellre satt och knappade på mobilen.

Och sen den där stora klimpen, jag satt och funderade under hela filmen om han skulle föreställa något sten. eller träaktigt, kom aldrig fram till något så ni får gärna informera mig.
Tyckte också att storyn var töntig överlag och så har jag för mig att jag tyckte manuset var dåligt (försöker förtränga filmen så därför kommer jag inte ihåg exakt om jag tyckde de eller inte).

Filmen var även fruktansvärt förutsägande. Så fort jag såg Julian McMahon förstod jag att han skulle spela skurken, vilket visade sig stämma mycket väl.

Har bara ett ord som kan beskriva denna film och det är TÖNTIG, och jag önskar att jag aldrig mer behöver kolla på en film där Jessica Alba medverkar i men eftersom jag är ett fan av Sin City så kommer jag tyvärr få se henne igen eftersom de kommer en uppföljare.
Men trots att jag finner denna film otroligt töntig så tror jag att jag kommer få ett sug av att se denna film igen om några år, tills dess får den stå och samla på sig damm.
Kan även tillägga att jag inte ser ifram emot alla kommande Marvel filmer tack vara Fantastic 4.
2/10

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback