Top 10 animerade filmer

Tänkte lista mina absoluta favorit filmer när det kommer till animerat.
Jag tänker dock utesluta ALLA Disney Klassiker då nästan alla de filmer står mig varmt om hjärtat så jag kan inte resonera fram till vem jag tycker om mer och mindre.
Och nu menar jag animerat som i tecknat, inte dataanimerat.


10. Tummelisa


9. Hjälp! Jag är en fisk
 
8. Josef: Drömmarnas Konung


7. Prinsen av Egypten
 
 
6. Svanprinssesan
 
5. Anastasia
 
4. Spirit: Hästen från Vildmarken
 
3. Balto
 
2. Landet för längesedan
 
1.Silver Fang/Ginga Nagareboshi Gin (egentligen ett barnprogram, men jag har alltid ansett de vara en filmserie så därför får den vara med på min lista)



Så här ser alltså min top 10 ut.
Här en liten känsla av att jag kan ha glömt bort någon riktigt bra film, någon som ni kan komma på?
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback