"Okända" filmer jag gillar

Rätt som det är hittar man en film man tycker är jättebra som man kanske inte hört om tidigare så den aldrig fick någon uppmärksamhet
Filmerna i sig behöver ju inte vara helt okända, utan att de bara inte har fått tillräckligt med uppmärksamhet som de förtjänar, i mitt tycke.

Jumper
En action film som delar regissör med The Bourne Identity.
Vi ser bl.a. Samuel L Jackson, Hayden Christensen och Rachel Bilson. En film helt i min smak.

The Brothers Grimm
En film som är lite "äventyr-aktig" men humor. Heath Ledgers roll är ganska korkad, annars får vi även se Matt Damon och Peter Stormare i denna film Terry Gilliam står för regi och som ni kanske känner till har han gett oss några fina rullar tidigare.

Eragon
Denna film fick faktkst ganska mycket uppmärksamhet när den kom, men jag tror många har "glömt" bort den.
Filmen är baserad på en bok vid samma namn som jag älskar så kan inte göra så mycket annat än att älska filmen också.

Signs
Jag tror att alla filmer jag sett som gjorts av M. Night Shyamalan har jag tyckt om på ett eller annat vis. Denna film är kanske inte så okänd men gissar på att många har missat den. Mel Gibson, Joaquin Phoenix och Abigail Breslin är några som agerar i denna film.

Ginga Nagareboshi Gin
En animefilm från 80talet som är känd som "Sveriges mest sålda animé". Dock har jag mött alldeles för många som inte ens hört talat om detta mästerverk.
Rekommenderar alla att se denna!

Seven Pounds
Tror inte att jag känner någon som har sett denna film. Köpte den av en slump och det slutade med att jag grät i floder. Mycket fin film. Will Smith har huvudrollen.

Hachiko - En vän för livet
Jag är så glad att jag snubblade över denna film. Om du är en djurälskare, se den, du kommer gråta floder. Handlar också om den hundras som råkar vara min favorit vilket är ett stort plus.
Våran svenske Lasse Hallström som regisserade denne film.

Spiderwick
En film som är otroligt mysig, en sån där som man vill se när man är sjuk. Talangfulle Freddie Highmore är en av de som är med i filmen och gör somvanligt ett bra jobb.

Eight Below
Verklighetsbaserad film om hur några hundar överlever Antarktis. En film för djurvänner.

Smaken är som baken och många av er tycker säkerligen att någon av dessa filmer är totalt värdelös. Men flmerna passar mig i smaken och jag skulle inte rekommendera de till alla, utan de som jag vet har någorlunda smak som mig själv.

Kommentarer
banjooutlaw säger:

Hmm vet inte om det kanske blir 2 kommentarer nu men såg inte ut som första funkade...men men..
Har själv eight below på bluray och älskar den..trots att paul walker är med i den:).
Om du gillar Shyamalan så borde kolla upp fejk dokumentären "the buried secret of M. Night Shyamalan"..tror dock den enbart finns att få tag på i region a..

Svar: Verkar vara många som stör sig lite på Paul Walker, men hursom är det en väldigt bra film :DDen får jag kolla upp, äger dock ingen regionsfri spelare men om jag har tur kanske den finns att ladda ner/streama någonstans ;)
erika

2013-02-07 | 11:31:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback