Störande Skådespelare

Varför inte göra en liten lista med skådespelare jag finner fruktansvärt störande? Finns ett par stycker och de flesta av dem har jag inte någon direkt anledning att störa mig på, de går mig bara på nerverna.
Det har inget att göra med om de är bra skådespelare eller ej, de är bara störande.

Angelina Jolie: En människa jag verkligen inte kan stå ut med. Skulle vilja påstå att jag hatar denna kvinna och jag undviker att se hennes filmer. Finns många orsaker till varför jag hatar henne; hon verkar konstig, för att ge ett exempel.

Renee Zellweger: Här har jag inte någon anledning till varför jag finner henne störande. Stör mig inte så mycket att jag undviker alla hennes filmer, man jag väljer hellre någon annat. 

Will Ferrell: Det enda jag vet att jag sett med denne skådespelare är Elf, behöver jag egentligen säga något mer? Han spelar en förvuxen bebis så jag blir vara arg när jag ser honom. Den filmen kan vara hans största karriärmisstag i min mening.

Seth Rogen: Påpekade detta häromdagen, försökte tänka ut varför jag tycker han är störande. Skulle tro att det handlar om att han först och främst inte är rolig, allt verkar så påtryckt. Inte min slags humor och allt är så överdrivet.

Reese Witherspoon: Här har vi en periodare, ibland vill jag spy på henne och ibland gillar jag henne. Tror det sitter i hennes personlighet, den verkar så.. sprudlande (?)

Penelope Cruz: Har alltid haft lite småagg mot henne, och när hon bestämde sig för att spela "Jack Sparrows kärleksintresse" rann det över bägaren, nu tål jag henne inte och jag förstår inte varför hon måste prata spanka i typ varje filmroll hon får.

Kommentarer
Niklas säger:

Se "Stranger Than Fiction" med Will Ferrell. En dramadi där han spelar "seriöst". Blev Golden Globe-nominerad för den också.

Och angående Penelope Cruz. Hon kommer ifrån Spanien...? Söker regissören/producenten av passande anledning en spansk skådespelerska är hon ju helt klart det bästa valet + att hon har en spansk brytning och kommer förmodligen alltid att ha det. Så att inte förstå varför hon pratar spanska i sina filmer tycker jag är lite dumt :D

Svar: Haha "dramadi" det var ett nytt ord för mig. Kanske kan se den, någon gång i mitt liv!
Ja det förstår jag men hon väljer ju sina egna roller, och även om man spelar spansk så måste man ju inte slänga ut sig massa spanska ord. Sen så tycker jag att henner spanska brytning är överdriven, vet inte hur länge hon har gjort engelskspråkiga filmer men det är iaf minst 10år så tycker att hon inte borde ha sån tydlig brytning längre.Tycker kvinnliga skådespelare som är födda i ett spansktalande land verkar för stolta för att öva bort sin spanska brytning, finns män som knappt har någon brytning kvar (Javer Bardem ex).
Men nu är det ju även så att jag stör mig på henne oavsett, så jag kommer leta fel på henne! :D
erika

2013-02-02 | 23:26:19
Bloggadress: http://nickesfilmblogg.blogg.se
Lina säger:

Angelina och Reese stör jag mig inte på men de andra, usch säger jag bara. Jag hatar dom. Och jag håller med dig Erika, jaha fattar inte heller varför Penelope alltid ska en spansk fras i alla filmer. Vill hon göra spansk film så få hon väll flytta tillbaka till Spanien.

Svar: Exakt, sen så har jag fått för mig att hon inte "vill" lära sig bättre engelska, tycker hon bryter lite väl mycket för att ha gjort så mycket filmer i USA i dessa år. Tycker spansktalande skådespelerskor generellt verkar vara stolta över att de pratar spanka som modersmål och inte vill öva bort det!
erika

2013-02-03 | 09:24:45
Bloggadress: http://afreaklikeme.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback