CONFESSIONS: The Amazing Spider-Man

När jag först såg denna film hamnade jag i ett tillstånd jag inte ens kan beskriva. Jag totalälskade filmen när jag först såg den på bio och uttryckte min glädje på facebook. Fick då lite random kommentarer om att den inte var så bra som jag tyckte. Tyckte de människorna var helt korkade som jag ska vara rent av ärlig men när veckorna gick så fasade jag lite över att jag inte skulle tycka samma när jag var hemma i min säng och såg på filmen.
Det var nämligen så att jag befann mig i USA när filmen hade premiär och tog tillfället i akt att gå på iMAX, som tyvärr lyser med sin frånvaro i vårt land.
När jag satt i biostolen märkte jag att det var skillnad mot att gå på bio i sketna svenska biografer (märkte skillnad på "vanlig" bio också), men jag tyckte ändå inte att det var så stor skillnad jag hade hoppats på. 3D effekterna var inte lika jobbigt åt ögonen, mycket bättre ljud samt bild. Det var vad jag tyckte direkt efter jag hade sett The Amazing Spider-Man i iMAX. hade gett filmen en självklar 10:a. När filmen hade release och den landade i brevlådan och jag kollade på den insåg jag vilket stor skillnad det blev med iMAX, jag tycker absolut inte att filmen är dålig. Men från att ge filmen 10/10 skulle jag hellre vilja ge filmen 5-6/10 som betyg, och det visar vilken stor effekt iMAX hade på mig.

Så med andra ord; SVERIGA, GE OSS IMAX!!!

Och jag tänker inte jämföra The Amazing Spider-Man med Spider-man trilogin för de är helt annorlunda. Bra på olika sätt och vilken av de jag föredrar beror helt på mitt humör. Men jag kommer alltid älska Spiderman oavsett, det har jag gjort ända sen jag kunde gå, typ..

Kommentarer
Lina säger:

Då betygsätter du av fel anledning, du få glömma grafik och koncentrera dig på handling =)
Och jag visste väll att det var något som var fel när du sa 10/10 ;)

Svar: Förhoppningsvis får du chansen att också gå på iMAX någon gång så förstår du vad jag menaroch vilken skillnad det gör! :D
erika

2013-01-19 | 22:03:23
Bloggadress: http://afreaklikeme.blogg.se/
Lina säger:

På bild ja, men inte filmens handling. Handlingen blir den samma vare sig du ser den på en gammal VHS eller på en modern biograf =)

Svar: Håller med! Men trodde inte att jag påverkades av detta förrens jag såg filmen hemma, men skulle tro att det berodde mest på "upplevelsen" :)
erika

2013-01-20 | 00:12:24
Bloggadress: http://afreaklikeme.blogg.se/
Lina säger:

Upplevelsen kan lura en. Som när jag såg Grannpatrullen på bio. Fick se den gratis bara för att jag springer på bion stup i kvarten och det gjorde filmen helt fantastiskt bra. Hemma i tv-soffan var filmen visserligen fortfarande jättebra i mina ögon, men inte lika extremt bra som jag upplevde den på bion.

Svar: Haha fult det där hur det kan "lura" en, men man brukar ju säga att gratis alltid är bäst :D
erika

2013-01-22 | 16:46:09
Bloggadress: http://afreaklikeme.blogg.se/
banjooutlaw säger:

Tycker att the amazing spiderman var otroligt underhållande..klart att handlingen var lite platt men det tycker jag de flesta superhjälte filmer är. Och jag kan verkligen förstå att imax upplevelsen hjälpte upp betyget..för tycker man bedömmer en film inte bara utifrån handlingen utan hela filmupplevelsen i sig..det vill säga bild/ljud och handling..

Stefan

Svar: Tyckte också filmen var otroligt underhållande och jag gillar den jätte mycket, men den fick från WOW till bra. Precis, så därför det är riktigt synd att vi i Sverige inte har fått iMAX ännu, men vi får hoppas det kommer så småningom :)
erika

2013-01-30 | 17:43:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback