CONFESSIONS: Pirates of the Caribbean 4

Det tar så mycket på min stolthet att erkänna att Pirates4 faktiskt suger..
För mina nära är det absolut ingen nyhet att jag dyrkar Pirate of the Caribbean filmerna, ha ca fyra olika utgåvor av varje film och en Jolly Roger hängandes på väggen i Pirates tema tillsammans med två filmcell tavlor och Orlando Blooms autograf.

Så som jag ser det har vi Pirates filmerna, som består av Pirates of the Caribbean: The Curse of the Black Pearl, Pirates of the Carrieban: Dead Man's Cheast, Pirates of the Caribbean: At World's End. Sen så har vi Pirates of the Caribbean 4 som jag faktikst inte förstår varför de gjorde.
ROB MARSHALL JAG HATAR DIG. Varför skulle du ta vatten över huvudet och tro att du kunde ta över Gore Verbinskis jobb med succe.
Du har totalt förstort Barbossa så totalt, för det första ser han bara rent utav äcklig ut i den fjärde filmen och den har var innan är tydligen ett minne blott. Och då var han faktikst min favoritkaraktär i dessa filmerna (om man nu bortser från Jack Sparrow). Orlando Bloom och Keira Knightley var kloka nog och tackade nej till fler filmer för de ansåg att deras historia redan fått sitt slut. Istället tar de in Penelope Cruz som ska föreställa Jacks kärleksintresse, och om man sett någon tidigare film så vet man att Jack Sparrow är den sortens karaktär som inte ens bryr sig om sån slags kärlek, hans livskärlek är ju havet och hans kära svarta pärla. 
Penelope gör sin roll totalt värdelöst och sen har vi ju även Blackbeard, tror han komma in och äga hela filmen. Fuck you, jag har inte ens orkat lägga ditt riktiga namn på minnet för jag tycker du är så jäkla värdelös.
Rob Marshalls största misstag var att göra filmen om Angelica och Blackbeard, det var verkligen inte Jack Sparrows film längre.

Jag sa till mina vänner att även om jag hatar den så kommer jag säga att jag älskar den. Men nu tänker jag erkänna att jag faktikst hatar den.
De "riktiga" Pirates filmerna har haft lysande manus (trots att alla kritiker tycker att de är dåliga så tänker jag inte hålla med) men manuset  denna filmen är ju bara löjligt. Vart har Jack Sparrown rappa repliker tagit vägen?

De har även valt att göra lite småförändringar utseende mässigt på Jack Sparrow, hans hår har tydligen blivit några nyanser ljusare så att han snart blir blond. Sen har han fått något kryss i ansiktet bredvid ögat, vafan då för?
Och jag saknar hans hatt!

Och sen så är de kanske ute på havet i 5min under filmen, DET ÄR EN PIRAT FILM FÖR HELVETTE! Och The Black Pearl får vi inte se förns i slutet, I MINIATYR!! Jacks kära skepp som har sålde sin själ för har de tryckt in i en jäkla flaska. 
 
Men det finns faktikst en sak jag tycker är kul i denna film, och det är när han ramlar när han springer för sig själv.

Nu orkar jag faktiskt inte skriva mer om hur mycklet jag inte tycker om denna film för jag skulle nog kunna hålla på i evigheter.
Vi har Pirates filmerna som är gudomliga, sen har vi Pirates 4 som kan ta sig.
Kan också lägga till att fodralet är långt ifrån lika snygga som de riktiga pirates filmerna

Kommentarer
Niklas säger:

Jag kunde inte ha sagt det bättre själv.
Och jag kan nog härmed gissa att dina förväntningar på de planerade 5 & 6 inte är sådär väldigt höga? :)

Svar: Förväntningarna är under markhöjd till och med. Men dock så kan jag tro att de inte kommer suga riktigt så mycket som den fjärde gjorde, för då måste de vara förjäkligt dåliga! :)
erika

2012-12-05 | 21:43:52
Bloggadress: http://nickesfilmblogg.blogg.se
Lina säger:

Så då gjorde jag rätt i att stänga av eländet efter 5 min. Men jag minns också att du sa något i stil med att jag inte skulle ångra mitt köp när jag köpte filmen för snart ett år sedan =)

Svar: Haha ja du ser, var alldeles för stolt så jag blev mytoman till och med. Det var väll tur att det inte var pga av mig att du köpte den i all fall så att du inte blev totalt lurad. Men även om filmen är värdelös så är det okej underhållning när man har väldigt tråkigt :)
erika

2012-12-05 | 22:32:02
Bloggadress: http://afreaklikeme.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback