Filmår Avrundning

Eftersom året faktikst snart är slut så tjuvstartar jag med en sån här lista då jag anser att det inte kommer någon mer film iår som jag behöver se.
Bortsett från Les Misérables, Lincoln, Django Unchained och Hitchcock men de går inte upp här i Sverige förns nästa år. Tror också att det kan vara i dessa filmer vi får se starkare roller med starkt skådespeleri, ännu iår har jag inte sett någa "Oscar-prestationer".
Kan vara värt att tillägga att jag har långt ifrån sett alla filmer som kommit år, så denna lista baserar jag på det jag har sett.
Jag sätter också mina betyg efter mina förväntningar på filmen och vad jag fick se.

Årets Bästa film: The Dark Knight Rises
Årets Sämsta film: The Hunger Games
Årets Överraskelse: The Amazing Spider-Man
Årets Besvikelse:  Prometheus
Årets Hype: The Hobbit/Breaking Dawn Part 2
Årets Bästa Prestation: Tom Hardy, Bane i The Dark Knight Rises
Årets Sämsta Prestation: Kristen Stewart, Snövit i Snow White and the Huntsman
Årets Mest Överskattade: The Avengers
Årets Snyggaste film: The Hobbit
Årets Roligaste: Project X


Filmer jag inte sett från året och därför inte med på min lista:
Skyfall
Brave
Ice Age 4
Underworld Awakening
Safe House
Mirror Mirror
American Pie 4
Men in Black III
Abraham Lincoln The Vampire Hunter
Magic Mike
Total Recall
Bourne 
The Expandebels 2
End of Watch
The Watch
Hotel Transylvania
Frankenweenie
Taken 2
Argo
Flight

Kommentarer
Lina säger:

Jag insåg precis vilken stor skillnad på filmsmak vi har. Jag kommer "sno" listan och sätta den i min blogg med, eller göra mig en egen som jag har gjort de två förra åren =)

Svar: Ja, roligaste var att jag tänkte på det medan jag gjorde listan! :DGör det, blir kul att se vad du valt :D
erika

2012-12-14 | 17:38:52
Bloggadress: http://afreaklikeme.blogg.se/
Lina säger:

Sv: Det var visst 2009 jag gjorde en sån här lista, så jag ska finputsas den lite =)

Svar: Låter bra, kanske snor något från den också om jag får för min är ganska "klen" då jag inte kom på så mycket kategorier :D
erika

2012-12-15 | 02:03:22
Bloggadress: http://afreaklikeme.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback