Mina tankar om The Hobbit

Det där med tidsinställda inlägg är en smart finess, för nu när detta publiceras är jag antagligen på influttningsfest.
Jag täntke hur som helst skriva ner mian tankar om den kommande filmen The Hobbit som jag ska se på torsdag.
Jag tror faktikst helt seriöst att jag kommer bli råbesviken på denna film. Innan trailern och alla bilder släpptes trodde jag att vi skulle få en mörk film i Sagan om Ringen anda, men efter jag fått sett så verkar det inte vara fallet.
Istället verkar vi få en film fylld med humor som verkar oherhört familjevänlig, och nu när åldergränsen har blivit satt på 11år tror jag ännu mer att det kan bli barnslig. När jag ser bilderna på alla dvärgarna får jag känslan av att filmen kommer vara i samma stuk som Harry Potter 1 & 2.
Jag har undvikit alla produktionsvideos Peter Jackson delat med sig för jag vill veta så lite som möjligt, men trailers och bilder kan jag inte undvika.
Men jag går hellre in med inställningen att jag kommer bli besviken än att förvänta mig ett mästerverk för då lär jag ju garanterat bli besviken.
Jag hoppas verkligen att jag får se ett mörkt fantasyäventyr och inte ett familjeäventyr, men trots mina låga förväntningar längtar jag oehört mycket till torsdag då jag får se The Shire igen i High Frame Rate till och med.
Jag vill inte se någon barnvänlig The Hobbit, mörkt och dystert ska de vara.


Kommentarer
Lina säger:

Jag har ställt in mig på att den kommer suga röva och därför tänker jag inte heller se den fören den finns på dvd och kostar 29 spänn, eller nått sånt.

Svar: Haha undra om du någonsin kommer få se den i så fall! :D
erika

2012-12-09 | 08:49:33
Bloggadress: http://afreaklikeme.blogg.se/
Lina säger:

Joda, ginza säljer ut skitfilmer för 10 spänn i bland =) Men då har de visserligen funnits på marknaden i så där 10 år.

Svar: haha ja, men bättre sent än aldrig! :D
erika

2012-12-09 | 18:00:52
Bloggadress: http://afreaklikeme.blogg.se/
Anonym säger:

Fast Bilbo är ju egentligen en barnbok som Tolkien gjorde som godnattsaga för sina barn

Svar: Det var väll mer som att han berättade historier för sina barn, och sen skrev han boken! Men det ändrar ändå inte mina tankar inför filmen. Jag får reda på imorgon om den är bra eller inte.
erika

2012-12-12 | 01:04:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback