Mysteriet på Greveholm - Grevens Återkomst

Årets julkalender fick ju bli en uppföljare från en gammal klassiker. En klassiker som jag älskar, sett flera gånger om och kan det nästan utantill.
Så när jag hörde det skulle komma nytt blev jag skeptisk men jag kollade på det ändå eftersom det är Greveholm.
Egentligen är det helt värdelöst, men jag kan tycka det har en charm så jag har fortsätt att tittat på det ändå.
Men i det 16:e avsnittet hände det något som inte fick hända, greven blev människa.. Ända sen han blev ett skelett igen har jag tyckt han var riktigt löjlig eftersom han har vart jätte stel, blind, gått runt i en jäkla klänning och ögon som står åt två olika håll och något intryckt i "näsan". Den Greven som alla i min ålder en gång blev livrädda för när vi var små var som bortblåst
Greven som vi alla blev så rädda för såg tidigare ut såhär:

 



Har nu förvandlats till denna jäkla clown:
 
Jag har länge suttit och funderat på varför Jeans näsa blivit mycket längre än vad den var i orginalet, men fick ju nu svar på det eftesom det är samma skådespelare som är greven och produktionen hade väll hoppats att vi skulle missa det om näsorna var annorlunda, lata jävlar..




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback