CONFESSIONS: Filmtips

Eftersom de flesta vet att jag är en filmnörd så är det väldigt många som kommer fram och säger; Den filmen måste du se. Och liknande.
Ja, jag uppskattar alla filmtips jag får men jag blir så trött när folk tjatar på mig; Har du inte inte sett den än?
NEJ, det har jag inte!
Varför? Jo, jag tvingar mig ALDRIG att se en film som jag inte är sugen på att se, vare sig en person står med världens starkaste argumen om vad bra filmen är eller ifall det är en film som är en klassiker och som alla sett.
Och varför jag aldrig tvingar mig till att se en film som jag inte vill är för att då sätter jag på filmen med en negativ inställing från början och det hjälper inte om filmen faktikst är bra, min negativa inställning ser inte igenom det så jag sitter och är uttråkat genom hela filmen.

Men trots detta har jag faktiskt tittat på några filmer som jag inte har haft sug efter att se.
Jag tvingade mig faktikst igenom en trilogi som ska vara så fruktansvärt bra, tror varje film tog mig tre dagar att kolla igenom så de blir ju totalt 9 dagar av lidande, för jag tyckte ju inte om filmerna specieltl mycket eftersom jag tvingade mig själv att se dem. Nej, nu var jag nog för snäll, jag HATADE dem och gör de fortfarande. Aldrig har jag vart så uttråkad när jag kollat på en film/filmer.
Och vilka filmer pratar jag om då? Gudfadern-trilogin, filmerna som typ är förbjudna att inte gilla men jag hatar dom extremt mycket!
Och jag är medveten om att jag inte fett filmerna en rättvis chans och en vacker dag kommer jag se om dem igen, men det kan nog dröja några år..

Så gott folk, alla tips ni ger mig lägger jag på minnet och även om de kan ta upp till några år innan jag kollar på just den filmen kommer jag ändå komma ihåg vem det var som gav mig just det tipset.
Så snälla, SLUTA TJATA!

Kommentarer
Lina säger:

Jag säger som du, tips tar jag gärna emot men inte tjat. Är man inte intresserad så är man inte, men det finns ju ändå de filmer som man inte har sett och som folk säger är bra, då blir man allt lite sugen.
Just Gudfadern är ett gäng filmer som jag inte har sett och inte vill se, för jag gillar inte sådana filmer. Varför kan folk inte bara lyssna på vad man säger till dom?
Samma sak med de flesta krigs- och drogfilmer, de skippar jag helst och det spelar ingen roll "hur bra de är".
Batman däremot, det är ett gäng filmer som jag ser bara för att "de är så bra", men jag kan inte se det bra:iga. Samma sak med Harry Potter.

Svar: Ja exakt så! :D Uppskattar alla tips, antingen så får jag lust att se den eller inte och de hjälper ju inte att tjata :DDu har inte missat något när det gäller Gudfadern kan jag lova, och jag är heller inte über förtjust i drogfilmer men sen så har jag knappt sett några av dem heller (dock gillar jag american gangster).
OCh jag hoppas att du ändrar vad du tycker om Batman och Harry Potter, men jag är ändå imponerad av att du fortsätter titta! :D

Jag använder ett förinställt tema som jag sen går in och ändrar de saker jag vill på, men jag ska försöka leta upp kommentar-koderna imorgon och skicka det till dig! :D
erika

2012-11-30 | 21:25:30
Bloggadress: http://afreaklikeme.blogg.se/
Lina säger:

Ooo fuck! Du har fått in den där avatar kommentaren! Jag gav mig på det, att ta bort min kommentars bubbla och sätta in bilderna. Men då gick hela bloggen åt helvete trots att jag gjorde som man skulle. Så bubblan är kvar och bilderna lyser fortfarande med sin frånvaro. Kanske få titta över det igen....

2012-11-30 | 21:27:27
Bloggadress: http://afreaklikeme.blogg.se/
Lina säger:

Och bara för att fortsätta. Din kommentars ruta är snyggare än många andras som har bilder med, vad är det för en fiffig liten kod du använder?
Och nu ska jag vara tyst =)

2012-11-30 | 21:28:24
Bloggadress: http://afreaklikeme.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback