Lost in Translation

Lost in Translation är en kärleksförklaring till Tokyo och de människor, som besöker denna stad.
Bob är en amerikansk skådespelare, som kommit till Tokyo för att medverka i en reklamfilm om whisky. En kväll träffar han en ung, gift kvinna vid namn Charlotte i hotellbaren...



Jag vet inte varför jag egentligen fortsättar med att kolla på drama-filmer, för 95% av gångerna tycker jag de är dåliga. Och detta är inget undantag.
Det händer lixom ingenting. En man som är i Tokyo, träffar en kvinna och de umgås. End of story. Filmen var fruktansvärt tråkig och att den nominerades till en Oscar för bästa film (+ några till) är för mig ganska ofattbart. 
Jag fann inte denna filmen underhållande alls men visst, jag har sett många filmer som är bra mycket sämre än denna. Filmen hade en viss charm, och det var japanerna som stod för den charmen och de fick fram ett leende på mig ibland. Men det räckte ändå inte till för efter halva filmen var den charmen borta och det återstod bara tråk att se.

Sen fann jag Scarlett Johansson väldigt störande i denna film, jag vet faktkst inte varför, jag orkade inte bara med henne helt enkelt. Annars gjorde skådepselarna bra ifrån sig, och jag har inte hört talas om Bill Murray tidigare riktigt då jag aldrig sett något med honom innan. Och jag blir inte direkt sugen på att se något annat han gjort. Men Scarlett Johansson och Bill Murray gör ett bra jobb ifrån sig trots den tråkiga filmen och att jag stör mig på henne, så med andra ord; Bra regi av Sofia Coppola.

Nää, denna film är nog för de som gillar en film när det är sillsamt, "poetisk", och som inte har för djupa dialoger.
Med andra ord ingenting för mig.
3/10

Kommentarer
Lina säger:

Den är rätt dålig faktiskt. Riktigt dålig till och med.

Svar: Vad glad jag blir, äntligen tycker vi lika om en film!
erika

2013-01-12 | 18:17:35
Bloggadress: http://afreaklikeme.blogg.se/
Lina säger:

SV: Nån gång ska de ske =)

2013-01-12 | 19:31:46
Bloggadress: http://afreaklikeme.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback