How I Met You Mother

För någon månad sedan satt jag i frisörstolen och diskuterade tvserier, fick höra fina ord om HIMYM och eftersom det fanns fem säsonger på Netflix så såg jag ingen anledning till att inte kolla på det.
Efter drygt en vecka hade jag nötat igenom fem säsonger.



HIMYM är en av de serier som man tänker "bara en episod till" och så är klockan plötligt 3 på natten. Jag gillade serien från första början har av de fem säsongerna jag sett tycker jag inte att någon säsong är sämre eller bättre än de andra.
Marshall är verkligen min favoritkaraktär och han har gett mig några skratt under det jag sett, fyfan vad han är rolig! Jason Segel borde vinna pris för sin roll, om han nu inte redan gjort det, har noll koll!
Även om jag gillar alla käraktärer och jag har ingen jag stör mig på så blir jag ändå inte helt insatt i dem, det är aldrig så att jag blir ledsen över när någon gör slut, jag "hejar" aldrig på något par, ja ni förstår vad jag menar.

Jag tycker det är ganska svårt att hitta en bra komediserie, bara gillat Friends och The Big Bang Theory, och Modern Family nu ganska nyligen. Med andra ord blev jag positivt överraskad av denna serie, hade inte ett ett endaste avsnitt innan då jag alltid har bytt kanal när det börjat.
Vill även tillägga att "Ted" liknar Johnny Depp i vissa vinklar, sjukt irriterande då jag inser att jag lägger huvudet på sned varje gång det inträffar (fråga mig inte varför)

När serien har avslutats så tänker jag köpa "mega-boxen" av denna serie, i dagsläget känner jag inget behov av att köpa serien styckvis då jag vet att man ändå inte kommer få reda på vem mamman egentligen är förns den sista säsongen. Så även om jag kunde ligga hela nätterna och kolla på serien så känner jag inget sug av att fortsätta kolla nu när jag inte har det tillgängligt någonstans, det är inte såpass bra att jag vill lägga ner tid eller energi på att fixa fram säsong 6, men misstolka mig inte nu, jag tycker ändå det är skitbra och en serie jag rekommenderar till alla!
8/10

Kommentarer
Lina - A Film and TV Freak Like Me säger:

Tyvärr så blir serien betydligt sämre när två av karaktärerna få barn.

Svar: Barn förstör allt, även in film och tvserie världen!
erika

2013-03-10 | 21:35:43
Bloggadress: http://afreaklikeme.blogg.se/
Lina - A Film and TV Freak Like Me säger:

Att de gör.

2013-03-10 | 21:48:00
Bloggadress: http://afreaklikeme.blogg.se/
Althea - En nörd säger:

Himym är även en av mina favoritserier när det gäller komedier och jag håller inte med Lina om att den blir sämre när barnet kommer in i bilden. Det känns som en naturlig utveckling precis som det gjorde i Friends. Däremot så är ju serien extremt sexistisk för det mesta men men..

Svar: Eftersom jag inte sett så långt i serien så kan jag ju inte direkt uttala mig, men hoppas på att du har rätt :)
erika

2013-03-11 | 21:11:34
Bloggadress: http://altheatrollet.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback